Wysyłasz paczki poza Unię Europejską?

Sprawdź najważniejsze informacje od TNT

W przypadku kiedy wysyłamy paczki poza Unię Europejską wymagana jest odprawa celna. W związku z tym mogą się pojawić opóźnienia z nią związane. Aby uniknąć opóźnień  i oczekiwania na granicy należy przede wszystkim.

1. Sprawdź przepisy dotyczące wysyłki

Przepisy eksportowe mogą się różnić w zależności od kraju do jakiego wysyłamy paczkę. Należy zadbać o sprawdzenie informacji odnośnie licencji, warunków specjalnych oraz towarów zabronionych i podlegających ograniczeniom w kraju do którego wysyłamy paczki.

 

Towary wysyłane do niektórych krajów podlegają kontroli eksportu oraz mogą być przedmiotem sankcji ze względu na rodzaj towaru, kraj pochodzenia i kraj przeznaczenia.

TNT realizuje usługi tylko zgodnie z lokalnie obowiązującymi sankcjami i regulacjami.

Denied party jest międzynarodową listą sankcji i wymagań kontroli eksportowej stosowaną wobec krajów, na które zostały nałożone. Restrykcje wiążą się z ograniczeniami w wymianie handlowej lub przeprowadzaniem transakcji. Sankcje zostały nałożone przez Organizacje Narodów Zjednoczonych (ONZ), Organizacje Regionalne (np. Unia Europejska - UE) lub przez poszczególne kraje indywidualnie. Informacje o podmiotach "Denied Party" umieszczane są na specjalnych listach publikowanych przez ONZ, UE czy dany kraj automatycznie.

Towary strategiczne

Towary strategiczne to elementy militarne lub elementy podwójnego zastosowania, które mogą być stosowane w celach cywilnych lub wojskowych.
TNT nie klasyfikuje militarnych elementów, leży to po stronie eksportera. Aby uzyskać więcej informacji skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta - 801 31 00 00.

 

Kierunki objęte sankcjami

Przestrzegając międzynarodowych sankcji TNT zawiesiło do odwołania przewóz na niektórych kierunkach bądź wprowadziło dodatkowe regulacje dotyczące wysyłek. Poniżej przedstawiamy listę krajów, co do których ustanowiono określone sankcje i ograniczenia wpływające na usługi TNT.

Region Krymu

- Z dniem 1 kwietnia 2016, TNT nie oferuje więcej usług przewozowych na terenie Krymu.

 

Kuba

- Od dnia 1 lutego 2016, TNT nie świadczy usług na terenie Kuby.

- TNT nie świadczy również usług Ambasadom ani Konsulatom Kuby w żadnym miejscu na świecie.

 

Północna Korea

- TNT nie świadczy usług na terenie Korei Północnej.

- TNT nie świadczy również usług Ambasadom ani Konsulatom Korei Północnej w żadnym miejscu na świecie.

 

Rosja

EU oraz USA wprowadziły sankcje wobec Rosji. W celu optymalnej obsługi przesyłek, w sposób zgodny TNT stosuje następujące wymogi:

- Nie akceptuje przedmiotów o charakterze militarnym w transporcie do/z Rosji
- Nie przyjmuje towarów podwójnego zastosowania do końcowych odbiorców o charakterze militarnym na terenie Rosji
- Nie przyjmuje towarów będących na liście Oil & Gas związane z nimi urządzenia wymagają licencji dopuszczenia do eksportu do Rosji.

 

Sudan

- Od dnia 1 kwietnia 2016, TNT nie świadczy usług na terenie Sudanu.

- TNT nie świadczy również usług Ambasadom i Konsulatom Sudanu w żadnym miejscu na świecie.

 

Syria

- TNT nie świadczy usług na terenie Syrii.

- TNT nie świadczy również usług Ambasadom ani Konsulatom Syrii w żadnym miejscu na świecie.

 

2. Przygotuj dokumentację

Wcześniejsze przygotowanie wymaganej do odprawy celnej dokumentacji jest konieczne. Należy zadbać o to aby na fakturze handlowej (jeśli wysyłany towar jest towarem handlowym) znajdowały się wszystkie niezbędne informacje, dzięki którym urząd celny będzie mógł dokonać klasyfikacji przesyłki oraz zrealizować procedury związane z odprawą.

Faktura Handlowa

Jest kluczowa do bezproblemowej odprawy celnej. Prawidłowo wypełniona pomaga uniknąć opóźnień.

Niezbędne informacje na temat faktury handlowej:

- Co znajduje się w Twojej przesyłce

- Opis towarów – służy on do poinformowania organów celnych o zawartości przesyłki. Powinien zawierać informacje co jest wysyłane, z czego jest to wykonane oraz do czego służy. Opis powinien być jasny i zawierać informacje o wszystkich przedmiotach znajdujących się w przesyłce.

- Kody taryfowe – System zharmonizowany (kody HS) stosowany do klasyfikacji towarów w celu umożliwienia organom celnym stosowania odpowiednich podatków, ceł i środków kontroli. Nie jest to obowiązkowe ale przyspiesza odprawę.

- Dokładne oszacowanie wartości przesyłki – należy podać najbardziej dokładną kwotę. Podważenie wyceny przez służby celne może prowadzić do opóźnień lub nałożenia kar. Wartość towarów należy podać w walucie podanej na fakturze.

- Kraj pochodzenia towaru – to kraj, w którym są produkowane przesyłane towary. Może być to inny kraj niż ten, z którego są one wysyłane. W niektórych przypadkach może być wymagane świadectwo pochodzenia.

- Wybierz odpowiednie warunki Incoterms – to wymagane aby na każdej fakturze podać warunki sprzedaży (Incoterms). Jest to stosowany na całym świecie standard ustanowiony przez Międzynarodową Izbę Handlową. Jeśli posiadacie Państwo umowę sprzedaży, będą na niej podane warunki Incoterms. Co to jest Incoterms znajdziecie tutaj.

3. Cła i podatki

W przypadku przesyłek międzynarodowych często stosowane są cła i podatki importowe – jeśli importujecie towar należy sprawdzić za co jako Odbiorca będziemy musieli zapłacić. Opłaty te różnią się w zależności od miejsca docelowego oraz wartości przesyłki

 



Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. OK, rozumiem