Boeing 747-400 UPS - tylko do kwietnia na Chopinie

2019-04-08

Przypominamy, że tylko do końca kwietnia można zobaczyć na lotnisku Chopina w Warszawie największy samolot cargo UPS - dwupokładowy Boeing 747-400.
Samolot przestanie latać przez Polskę z końcem kwietnia tego roku, a zastąpi go mniejszy samolot cargo MD-11.

Boeing 747-400 ma ponad 70 m długości i 65 m rozpiętości skrzydeł. Jego wysokość, mierzona od ogona do ziemi, wynosi 19 m, co odpowiada 6-piętrowemu budynkowi. Skrzydła, pod którymi zawieszono po dwa silniki odrzutowe są tak wielkie (o pow. 520 mkw.), że na każdym z nich zmieściłoby się 45 średniej wielkości samochodów osobowych. Nie bez powodu ta maszyna nazywana jest “królową nieba” (z ang. queen of the sky). To prawdziwy kolos, który wzbudza nie tylko zainteresowanie funów lotnictwa, ale i szacunek dla tych, którzy go obsługują i korzystają z jego możliwości transportowych.

Zasięg Boeinga 747-400 wynosi ponad 8,2 tys. km, czyli mniej więcej tyle ile wynosi dystans między miastem Anchorage w stanie Alaska i Hongkongiem. Prędkość przelotową B747-400 UPS osiąga w granicach 900 km/h. To co charakteryzuje ten samolot cargo, to  możliwość podnoszenia nosa samolotu do załadunku np. większych urządzeń, czy pojazdów o ponadnormatywnych rozmiarach. Standardowe kontenery lotnicze ładowane są bocznymi drzwiami, znajdującymi się w tylnej części maszyny. Ładownia znajduje się na dolnym pokładzie, a na górnym kokpit oraz część wypoczynkowa dla załogi, z dodatkowymi fotelami, łóżkami i toaletą. W samolocie znajduje się ponad 275 km okablowania (tyle co wynosi np. trasa Bydgoszcz – Warszawa).

To jak do tej pory, największy samolot cargo regularnie lądujący na Lotnisku Chopina, który zabiera kontenery UPS z Polski i leci z nimi do Hongkongu. Samolot odbywa rejsy do Warszawy z Kolonii - głównego hubu lotniczego UPS w Europie i dalej do Hongkongu, codziennie przez 5 dni w tygodniu. Jego ładownia pomieści 30 kontenerów lotniczych UPS, do tego pod podłogą (tam gdzie w wersji pasażerskiej przewożone są bagaże pasażerów), można załadować dodatkowe 9 kontenerów. Całkowita ładowność tej maszyny wynosi ok. 130 ton. Ustawianie kontenerów w ładowni odbywa się automatycznie dzięki systemowi rolek i blokad. Załadunek w Warszawie trwa około 30 minut. Wcześniej samolot musi byś sprawdzony i odpowiednio wyważony oraz zatankowany. Do Hongkongu z Warszawy leci bezpośrednio bez międzylądowania.
Od momentu zakupu pierwszego samolotu w 1981 r. UPS stał się jedną z największych linii lotniczych na świecie. W sumie posiada 248 samolotów, a do tego firma czarteruje dodatkowe samoloty w sezonie szczytowym od listopada do grudnia. Liczba Boeingów 747-400 we flocie USP wynosi 13, to ok. 6 proc. całej floty. Wszystkie samoloty UPS spełniają surowe wymagania dotyczące hałasu zarówno w kraju, jak i za granicą.

(cyt. za pracujwlogistyce.pl Beata Trochymiak)



Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x