Zarejestruj
Przesyłki krajowe i zagraniczne
MENU

Często Zadawane Pytania (FAQ)

Czy AIN wysyła paczki z Polski do Polski?


TAK.
AIN wysyła paczki z jednego miejsca w inne na terenie Polski. W zakresie tej usługi korzystamy z kilku kurierów – Klient może wybrać najbardziej dogodny i efektywny sposób realizacji tej usługi.


Czy trzeba się rejestrować aby złożyć zamówienie na przesyłkę zagraniczną?


NIE.
Nie zachodzi konieczność rejestrowania się, wystarczy wypełnić formularz zamówienia. Zachęcamy jednak do rejestracji i założenia konta w naszym serwisie - po jego założeniu pojawia się wiele funkcji niedostępnych dla Klientów bez konta.



Jak dokonać zamówienia?


W zakładce "Zamów kuriera" należy uzupełnić formularz. 
Po jego wypełnieniu system przekierowuje do płatności poprzez system Dotpay (niebawem również przez transferuj.pl). Następnie otrzymują Państwo mail z informacją o terminie odbioru i dostawy przesyłki, list przewozowy (etykietę do wydrukowania), który należy dołączyć do przesyłki.


Czy przesyłka musi być zapakowana?


TAK.
Paczkę należy zapakować we własnym zakresie, dodatkowo należy wydrukować
otrzymany od nas list przewozowy i nakleić na przygotowana przesyłkę.


Czy trzeba mieć podpisaną umowę żeby skorzystać z usług AIN kurier?


NIE.
Nie trzeba mieć podpisanej umowy, wystarczy złożyć zamówienie poprzez formularz dostępny w zakładce "zamów kuriera" oraz dokonać płatności za wysyłkę.


Jak zapakować przesyłkę?


Paczkę należy zapakować w sztywne kartonowe pudełko bez oznaczeń. 
Każdy przedmiot będący zawartością paczki należy otoczyć materiałem amortyzującym w postaci:
- folii pęcherzykowej,
- poduszki powietrznej,
- kawałków styropianu.
Przedmioty kruche, które mogą łatwo ulec uszkodzeniu należy oddzielić od siebie
oraz od rogów, ścian, wieczka i dna pudełka materiałem amortyzującym.
Szczegółowe wskazówki dostępne są pod adresem:
http://www.ainkurier.pl/pakowanie


Jakim przewoźnikiem wysyłane są przesyłki - paczki i palety?


Przesyłki przewożone są przez jedną z firm, z którą współpracujemy, wybór pozostawiamy w Państwa gestii. Aktualnie przesyłki przewożone są za pośrednictwem firm: UPS, DPD, DHL, Poczta Polska, Ponetex, Rohlig-Suus, PEKAES, RABEN, Inpost, K-EX.


Co wpływa na koszt wysyłki?


Na koszt wysyłki składają się:
- kraj wysyłki oraz odbioru,
- waga oraz wymiar paczki (po zapakowaniu),
- ubezpieczenie,
- wybrane usługi dodatkowe.


Gdzie można obliczyć koszt przesyłki zagranicznej?


W zakładce "www.nowy.ainkurier.pl/zagranica" dostępny jest kalkulator, za pomocą którego wpisując
kraj, wagę oraz wymiar paczki można obliczyć koszt przesyłki on-line.


Gdzie można obliczyć koszt przesyłki krajowej?


W zakładce "www.nowy.ainkurier.pl" dostępny jest kalkulator, za pomocą którego wpisując
oba kody miast w Polsce, wagę oraz wymiar paczki można obliczyć koszt przesyłki on-line.


W jaki sposób paczki odbierane są od nadawcy i dostarczane do odbiorcy?


Kurier odbiera spakowaną paczkę pod wskazanym adresem bezpośrednio od nadawcy
i dostarcza pod wskazany adres odbiorcy ("od drzwi do drzwi"). 


W jakim czasie paczki dochodzą do odbiorcy?


Czas dostarczenia paczki uzależniony jest od kraju przeznaczenia. Przesyłki krajowe w 90% docierają następnego dnia roboczego.
Szczegółową informację można uzyskać kontaktując się z nami mailowo lub telefonicznie. 


Czy kurier kontaktuje się telefonicznie przed dostarczeniem paczki?


NIE.
Kurier ma dostarczyć przesyłkę w określonym dniu w godzinach jego pracy,
czyli od godzin porannych do wieczornych. Jego usługi nie obejmują wcześniejszego
kontaktu telefonicznego ani ustalenia godziny doręczenia paczki. Przy składaniu zamówienia mogą Państwo określić okienko odbioru.

 

Czy kurier może zażądać otwarcia paczki przed przyjęciem do jej transportu?


TAK.
Przed przyjęciem przesyłki do obsługi spedycyjnej kurier może żądać od
Zleceniodawcy jej otwarcia w celu sprawdzenia, czy przesyłka odpowiada oświadczeniom
Zleceniodawcy, zawartym w liście spedycyjnym, w szczególności czy zadeklarowana wartość
odpowiada rzeczywistej i czy nadawana przesyłka nie podlega wyłączeniu z usług oraz w celu
sprawdzenia zabezpieczenia wewnątrz opakowania.


Czy można monitorować paczkę?


TAK.
Są dwie możliwości monitorowania przesyłki.
- pierwsza to wpisanie 10-cyfrowego numeru zamówienia na stronie głównej AIN,
- drugi sposób to oryginalny numer monitorowania przesyłki  u wybranych kurierów. Numer ten widnieje na liście przewozowym/etykiecie. Aby móc sprawdzać co się dzieje z paczką należy go sobie zapisać a następnie wejść na stronę kuriera - najczęściej w zakładkę „monitorowanie” gdzie wpisując powyższy numer można uzyskać informację na temat przebiegu wysyłki 


Czy są ograniczenia do wagi i wymiarów paczki?


TAK.
Każdy z naszych Partnerów ma odrębne parametry przesyłek jakie może transportować. Różnią się one zakresem wagowym, maksymalnymi wymiarami, a także rodzajem kształtów przewożonych paczek i sposobu ich opakowania. 

UPS:

 Paczka standardowa:

Max waga 70 kg
max długość 120 cm
max szer 80 cm
max wys 80 cm
Max obwód + najdłuższy bok = 300 cm

 Paczka niesortowalna:

max waga 70 kg
max długość 270 cm
max obwód + najdłuższy bok = 330 cm

 Duża paczka:

Max bok 270 cm
Max obwód + najdłuższy bok = 419 cm

 OverSize - suma najdłuższego boku i obwodu przekracza 419 cm.

 Wzór wagi gabarytowej:

dł x szer x wys / 5000

Paczki o nieregularnych kształtach = paczka niesortowalna = dopłata

 

DHL:

 Paczka standardowa:

max waga 31,5 kg
max długość 140 cm
max wys. 60 cm
max szer 60 cm
max suma boków = 260 cm

 Paczka niestandardowa:

max waga 31,5 kg
max długość 200 cm
max obwód + najdłuższy bok = 300 cm

 Wzór wagi gabarytowej:

dl x wys x szer / 4000

Paczki o nieregularnych kształtach = paczka niesortowalna = dopłata

 

K-EX:

Paczka standardowa:

max waga 70 kg
max długość 140 cm
max suma boków = 220 cm

 Paczka niestandardowa

max waga 70 kg
max długość 180 cm
Max suma bokó 260 cm

 Wzór na wagę gabarytową:

dl x wys x szer / 10000

Wyjątek

Jeżeli  suma  boków  = 220 cm a z wagi gabarytowej wychodzi więcej niż waga rzeczywista to bierzemy do wyceny wagę rzeczywistą.

Paczki o nieregularnych kształtach = paczka niesortowalna = dopłata

 

DPD:

 Paczka standardowa:

max waga 50 kg
max długość 200 cm
max objętość + najdłuższy bok = 300 cm
max objętość czyli dł x wys x szer = 0,35 m3

 Wzór na wagę gabarytową:

dł x wys x szer / 6000

 Wyjątek:

Jeżeli  waga  gabarytowa  <  lub  =  41,6 kg to do wyceny bierzemy wagę rzeczywistą.

Paczki o nieregularnych kształtach = paczka niesortowalna = dopłata


Czy możliwy jest przewóz przesyłki na palecie?


TAK.
Obsługujemy przewóz palet. Najczęściej jeśli paleta będzie miała inne wymiary podstawy niż EURO (80x120cm) wycena odbędzie się drogą mailową. Prosimy o przesłanie zapytania: kontakt@ainkurier.pl


Czy można zamówić kuriera na konkretną godzinę po odbiór paczki oraz jej dostarczenie?


NIE.
Kurier odbiera przesyłkę od nadawcy we wskazanym przez niego zakresie godzinowym.
Dostarczenie paczki odbywa się w ciągu godzin pracy kuriera (cały dzień).

Czy kurier może odmówić przewozu paczki?


TAK.
Kurier odbiera przesyłkę zgodnie z wytycznymi co do zawartości i sposobu jej pakowania.
Np. nasz Partner DPD Polska nie realizuje przesyłki jeśli:

- przesyłka zawiera rzeczy niebezpieczne lub mogące wyrządzić szkodę osobom lub w mieniu, w
tym w szczególności: materiały łatwopalne, wybuchowe lub radioaktywne, substancje żrące lub
cuchnące, broń i amunicję;
- przesyłka zawiera narkotyki lub leki i środki psychotropowe, za wyjątkiem przedmiotów
wysyłanych w celach naukowych lub medycznych przez ustawowo do tego upoważnione
instytucje;
- przesyłka zawiera żywe rośliny i zwierzęta;
- przesyłka zawiera zwłoki, szczątki ludzkie lub zwierzęce;
- przesyłka ma na opakowaniu lub w widocznej części zawartości napisy lub rysunki naruszające
dobra chronione przez prawo;
- przesyłka, ze względu na swoje właściwości, uniemożliwia wykonanie usługi spedycyjnej i
dokonanie przewozu przy użyciu posiadanych środków i urządzeń transportowych;
- przesyłka zawiera dzieła sztuki, antyki, kamienie i metale szlachetne w jakiejkolwiek postaci lub
formie, waluty, zbywalne papiery wartościowe, certyfikaty i jakiekolwiek inne walory zbywalne;
- przesyłka jest w opakowaniu, mogącym zabrudzić lub w inny sposób uszkodzić pozostałe
przesyłki;
- przewóz przesyłki jest zakazany z mocy ogólnych przepisów prawa; przepisy prawa przewidują
ograniczenia w przewozie danych rzeczy lub ustanawiają szczególne warunki przewozu
- przesyłka zaklasyfikowana jest jako materiał lub towar niebezpieczny, artykuł, którego transport
jest niedozwolony lub ograniczony przez IATA, ICAO lub organy administracji publicznej;
- przesyłka nie ma sporządzonej deklaracji celnej, o ile jest ona wymagana przez przepisy celne;
- przesyłka nie posiada wymaganej prawem dokumentacji
- przesyłka zawiera rzeczy wyłączone z przewozu zgodnie z „Wykazem towarów zabronionych lub
objętych ograniczeniami i restrykcjami w transporcie międzynarodowym DPD Polska",
zamieszczonym na stronie internetowej www.dpd.com.pl.



Czy paczka jest standardowo ubezpieczona?


TAK.
Koszt przesyłki zawiera deklarację wartości do kwoty w zależności od wybranego kuriera.

  • DPD - paczka standardowo ubezpieczona do kwoty 5000,00 PLN 
  • K-EX - paczka standardowo ubezpieczona do kwoty 500,00 PLN
  • UPS - paczka standardowo ubezpieczona do kwoty 323,00 PLN
  • DHL - paczka standardowo ubezpieczona do kwoty 500,00 PLN

W przypadku chęci dodatkowego ubezpieczenia na wyższą kwotę, należy wpisać w formularzu zamówienia wartość ubezpieczenia, jest ono wówczas dodatkowo płatne.


Do jakiej wartości można zadeklarować wartość paczki?


W zależności od wybranej firmy kurierskiej można zadeklarować wartość paczki
od 50.000 PLN do kwoty 200.000 PLN


Co w przypadku gdy kurier próbuje doręczyć paczkę a odbiorcy nie ma w domu?


Są dwie próby doręczenia przesyłki.
Po drugiej nieudanej próbie paczka umieszczana jest w magazynie i odbiorca osobiście musi się po nią zgłosić.


Czy jest możliwy odbiór/ doręczenie paczki w sobotę lub niedzielę?


TAK.
Jednak najczęściej opcja ta jest dodatkowo płatna. 


Czy można złożyć zamówienie na dostarczenie paczki z zagranicy do Polski?


Tak.
Standardowo realizujemy przesyłki importowe.

Czy można zamówić paczkę płatną za pobraniem?


TAK.
W zależności od wybranego kuriera, z którym współpracujemy obsługa pobrań różni się następująco: 

  • UPS - zwrot pobrania następuje w terminie około 5 dni roboczych. Przewoźnik przelewa środki z pobrania do naszej firmy, a nasza firma jeszcze w dniu otrzymania pieniędzy dokonuje przelewu na rachunek wskazany w zleceniu. 
  • K-EX - zwrot pobrania następuje bezpośrednio na rachunek wskazany w zamówieniu. W zależności od rodzaju pobrania zwrot następuje od 3 do 10 dni roboczych. Przewoźnik przelewa kwotę pobrania bezpośrednio na rachunek bankowy klienta.
  • DPD - Przewoźnik rozlicza wszystkie przesyłki pobraniowe w cyklach tygodniowych. Pobrania z paczek doręczonych od poniedziałku do niedzieli, DPD zwracana w czwartek następnego tygodnia. Zwrot z DPD może nastąpić później, jeśli w tygodniu wypadł dzień wolny od pracy.
    AIN Kurier przekazuje środki z pobrań do nadawców, najpóźniej następnego dnia roboczego po otrzymaniu ich z DPD.

W przypadku przesyłek za pobraniem po zarejestrowaniu kwoty w naszym systemie każdy Klient otrzymuje powiadomienie o dokonaniu przelewu na jego rachunek w formie wiadomości e-mail. Informacja zawiera informację o kwocie pobrania, numerze przesyłki, za które przelew jest realizowany.



Co się dzieje gdy przesyłka zaginie lub zostanie uszkodzona?


W przypadku zaginięcia lub uszkodzenia przesyłki wszczynamy procedurę reklamacyjną. Po jej pozytywnym rozpatrzeniu następuje zwrot równowartości paczki, jednak w przypadku ubezpieczenia standardowego jest to kwota nie przewyższająca kwot standardowego ubezpieczenia w zależności od wybranego przewoźnika. W przypadku dodatkowego ubezpieczenia przesyłki równowartość zwrotu ustalana jest indywidualnie. Zwrot wartości możliwy jest jedynie na podstawie faktury potwierdzającej wartość przewożonego produktu 

 

Jak zgłosić Reklamację?


W przypadku zaginięcia lub uszkodzenia przesyłki należy rozpocząc procedurę reklamacyjną. Aby było ono możliwe powinno zawierać:
1) nazwę albo imię i nazwisko oraz adres Reklamującego;
2) tytuł reklamacji;
3) kwotę roszczenia i dokumenty uzasadniające dochodzenie roszczenia w zgłoszonej
wysokości;
4) kopię listu spedycyjnego;
5) dowody uiszczenia wszelkich opłat i należności na rzecz kuriera jakim była przewożona paczka;
6) wykaz załączonych dokumentów;
7) kopie protokołu sporządzonego na wniosek i w obecności Zleceniodawcy lub Odbiorcy
przez przedstawiciela danego kuriera, w przypadku reklamacji z tytułu ubytku lub
uszkodzenia przesyłki;
8) podpis Reklamującego;
9) dokument wykazujący umocowanie w przypadku złożenia reklamacji przez pełnomocnika
Reklamującego.

Wysyłam paczki regularnie, czy mogę liczyć na lepszą ofertę?


Oczywiście TAK.
Uprzejmie prosimy o złożenie konkretnego zapytania poprzez Formularz Kontaktowy lub e-mailem kontakt@ainkurier.pl lub kontakt telefoniczny.


FaceBook